Jdi na obsah Jdi na menu
 


Štěpánka Křesťanová - Antonín Procházka

Štěpánka Křešťanová,*14.2.1976 - herečka

Ještě během studia na pražské DAMU hostovala v DJKT v inscenaci Lorcovy „Krvavé svatby“, v Procházkových „Věrných abonentech“ a vytvořila i hlavní roli Rozárky v Tylově „Paličově dceři“. Do stálého angažmá nastoupila v květnu 1998.

K nejvýraznějším postavám, jimž vdechla kouzlo své bezprostřednosti, temperamentu i roztomilého půvabu, patřila - kromě „Dámy od Maxima“ – Pepička ve Štechově „Davidu a Goliášovi“. Rolí rovněž komediální, byť s teskným podkresem, byla Sylvie v „Příbězích obyčejného šílenství“ a Marta v „Arthurově Boleru“. Postavy inteligentních mladých žen, konfrontovaných se složitou osobní či společenskou situací, ztvárnila v komedii „Přes přísný zákaz dotýká se sněhu“ a ve hře „Urvi to!“. Se smyslem pro hlubokou tragiku i bolestnou touhu vytvořila roli Evy v „Gazdině robě“. Ráda vzpomíná také na úlohu Grušenky v dramatizaci románu „Bratři Karamazovi“. Své pěvecké schopnosti využila opakovaně v muzikálových inscenacích DJKT – jako Alena v „Šakalích létech“ nebo Polly Bakerová v „Crazy for You“.

V roce 2005, po svatbě s Antonínem Procházkou, odešla na mateřskou dovolenou. Tu ukončila v polovině sezóny 2006/2007 nastudováním role Jany v nové manželově komedii „Celebrity s.r.o.“.

zdroj Divadlo J.K.Tyla Plzeň,cz

Antonín Procházka,*25.12.1953 - herec, režisér, dramatik

Pochází z hudební rodiny, jeho otec byl klavíristou a dirigentem Hanácké filharmonie. Po maturitě na střední ekonomické škole byl přijat na DAMU, kterou absolvoval rolí Klubka ve „Snu noci svatojánské“. Poté v roce 1977 nastoupil do angažmá v DJKT.

Příležitost projevit smysl pro tragikomické a oscilovat mezi směšným a bolestným s prostou zranitelností mu poskytla role Hrmy v „Ostře sledovaných vlacích“ i postava Mozarta v Shafferově „Amadeovi“. Vynikající výkon podal také jako Ligurio v „Mandragoře“, Fistula v „Pokoušení“, sluha Jakub v dramatizaci „Jakub a jeho pán“ nebo Kočkarev v „Ženitbě“. Dále ztvárnil například postavu abbé Rocha v „Rozmarném létu“ či dramatika Antona Pavloviče v „Čechovovi na Jaltě“. Tesknotou, ale i odhodláním ke smíření naplnil postavu Šaška v „Králi Learovi“ a Jana Dítěte v dramatizaci „Obsluhoval jsem anglického krále“. Do portrétu zlomeného panovníka Karla IX. v inscenaci „Královna Margot“ přidal ještě rezignující zklamání a vytvořil tak postavu hluboce dojemnou svými zraněními i tragikomickou ve své snaze prosadit se uprostřed mocenských bojů svých příbuzných.

Kromě hereckých schopností je Antonín Procházka vybaven i autorským talentem. Pro činohru DJKT dosud vytvořil devět komedií (např. „Klíče na neděli“, „S tvojí dcerou ne“, „Vraždy a něžnosti“, „Věrní abonenti“), jejichž tématem je nejčastěji krize středního věku spojená s různými manželskými trojúhelníky a touhou po změně a dobrodružství; v poslední době se v jeho textech objevují i politické a společenskokritické motivy („Přes přísný zákaz dotýká se sněhu“, nejnověji „Celebrity s.r.o.“). Napsal také čtyři hudební komedie, inscenované souborem operety DJKT, a hru „Muzikvariát“ pro Divadlo Miroslava Horníčka. Své hry Procházka většinou sám s úspěchem režíruje.

Dlouhodobě spolupracuje s televizními stanicemi i filmovými produkcemi a je také osobitým moderátorem.

zdroj Divadlo J.K.Tyla Plzeň,cz

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář