Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jaroslava Pokorná

Jaroslava Pokorná,*1946 - herečka, režisérka

 

Jaroslava Pokorná vystudovala herectví na DAMU (obor herectvi 1968, autorské divadlo a pedagogika 1999 - odborná asistentka). Porodila a vychovala dvě milé dcery (Marie a Barbora). Třicet let hrála v Labyrintu (předtím Realistickém divadle, ještě předtím Realistickém divadle Zdeňka Nejedlého). Poté byla nějakou dobu bez angažmá.

Jako host hrála v Divadle v Řeznické, v Kladně a Příbrami. K překvapení mnohých se pustila znovu do studií, tentokrát na katedře autorské tvorby a pedagogiky Ivana Vyskočila. Ve své diplomové práci s názvem Jevit se a být se snažila pojmenovat rozdíl mezi autorským herectvím a běžnou hereckou praxí, se kterou má velké zkušenosti z působení v Realistickém i dalších divadlech.

V Dlouhé si zahrála nejdříve dvě velké role matek: první z nich byla praštěná, ale okouzlující Meg v inscenaci Mámení mysli. V té druhé roli bloudila po jevišti i hledišti jako maminka J. A. P. v Kabaretu Undine (slovy kritika „s odzbrojující autenticitou plnou nesmělosti a bezradné rozechvělosti“).

Srdce zarytých milovníků Terryho Pratchetta si získala rolí dobrosrdečné a požitkářské Stařenky Oggové v inscenaci Soudné sestry (na jevišti mimo jiné zpívá proslulou „Ježčí píseň“). V naprosto odlišné roli ji můžete vidět v inscenaci detektivky Agathy Christie Past na myši - nesnesitelná šťouralka paní Boylová si přímo koleduje o to, aby byla zavražděna.

Jaroslava Pokorná si zahrála i v několika českých filmech, např. Smradi (2002) nebo Nuda v Brně a režírovala TV inscenaci O třech synech (1988).

 

zdroj Osobnosti,cz

nar. 1946
dcery Marie a Barbora
absolventka DAMU (herectví 1968, autorské divadlo a pedagogika 1999 - odborná asistentka)

Předchozí angažmá:
Realistické divadlo Zdeňka Nejedlého, později Labyrint
Hostování:
Městské divadlo Příbram, Středočeské divadlo Kladno, Divadlo v Řeznické

Jaroslava Pokorná vystudovala herectví na DAMU. Porodila a vychovala dvě milé dcery. Třicet let hrála v Labyrintu (předtím Realistickém divadle, ještě předtím Realistickém divadle Zdeňka Nejedlého). Poté byla nějakou dobu bez angažmá. Jako host hrála v Divadle v Řeznické, v Kladně a Příbrami. K překvapení mnohých se pustila znovu do studií, tentokrát na katedře autorské tvorby a pedagogiky Ivana Vyskočila. Ve své diplomové práci s názvem Jevit se a být se snažila pojmenovat rozdíl mezi autorským herectvím a běžnou hereckou praxí, se kterou má velké zkušenosti z působení v Realistickém i dalších divadlech. V Dlouhé si zahrála nejdříve dvě velké role matek: první z nich byla praštěná, ale okouzlující Meg v inscenaci Mámení mysli. V té druhé roli bloudila po jevišti i hledišti jako maminka J. A. P. v Kabaretu Undine (slovy kritika „s odzbrojující autenticitou plnou nesmělosti a bezradné rozechvělosti“). Srdce zarytých milovníků Terryho Pratchetta si získala rolí dobrosrdečné a požitkářské Stařenky Oggové v inscenacích Soudné sestry a Maškaráda čili Fantom Opery (na jevišti mimo jiné zpívá proslulou „Ježčí píseň“). V naprosto odlišné roli jste ji mohli vidět v inscenaci detektivky Agathy Christie Past na myši - nesnesitelná šťouralka paní Boylová si přímo koledovala o to, aby byla zavražděna. Zcela mimořádným úkolem Jaroslavu Pokornou pověřil hostující režisér Jan Nebeský, když ji obsadil do role čtrnáctileté Hedviky v inscenaci Divoká kachna. O tom, že se s touto výzvou vypořádala nad míru úspěšně, svědčí vedle diváckého i kritického ohlasu také Cena Alfréda Radoka za ženský herecký výkon roku.

Za postavu Hedviky v Divoké kachně získala Cenu Alfréda Radoka

zdroj Divadlo v Dlouhé,cz

 

 
   
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář