Jdi na obsah Jdi na menu
 


Alice Nellis

Alice Nellis,*3.1.1971 - režisérka,

 

Alice Nellis vystudovala pražskou konzervatoř, anglistiku a amerikanistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a scenáristiku na FAMU. Pracovala jako překladatelka, spolupracovala s hudebními soubory, od roku 2002 vyučuje na FAMU.

V roce 2000 debutovala filmovou komedií Ene Bene s Ivou Janžurovou a její dcerou Theodorou Remudovou v hlavních rolích. Film získal řadu mezinárodních ocenění, mimo jiné hlavní cenu na MFF v San Francisku. Spolupráce s Ivou Janžurovou a jejími dcerami - herečkami Theodorou a Sabinou Remundovými pokračovala filmem Výlet (2002), za který získala Cenu nových režisérů na 50.MFF v San Sebastianu. Za scénář k filmu Výlet získala Alice Nellis Českého lva za nejlepší scénář roku 2002. Jako herečka se objevila ve filmu Sluneční stát aneb Hrdinové dělnické třídy, je autorkou textů k písni filmu Všechno nejlepší!

Alice Nellis se také intenzivně věnuje divadelní režii. Spolupracuje s Divadlem Na zábradlí (Perfect Days), Divadlem Bez zábradlí (Láska, Když tančila), Café Theatre Černá labuť (Lidský hlas, Růžový šampaňský) nebo Divadlem v Řeznické (Pomoc). Naposledy inscenovala v Divadle Na zábradlí vlastní hru Záplavy, za níž získala 3. místo v dramatické soutěži Cen A. Radoka, v Divadle Bez zábradlí by měla režírovat představení Cesta dlouhého dne do noci.

zdroj osobnosti,cz

Tahle česká režisérka je matkou dvou adoptovaných a jednoho biologického dítěte: Nejen pro ně natočila novou pohádku

26. května 2015 5:25

Česká režisérka Alice Nellis (44) byla známá spíš filmy, věnujícími se psychologii a vztahům. Ve filmech Mamas and Papas, Tajnosti nebo Perfect Days řešila problémy početí nebo vztahu starší ženy a mnohem mladšího muže. Proto trochu překvapila, když se jejím dalším režijním počinem stala pohádka. Ale proč ne. Sama je matkou tří dětí, dvě adoptovala, třetí porodila.

 

"Posledních x let sleduju pohádky docela hodně, protože se na ně dívám s dětmi, čtu je s dětmi. Jsou to chvíle, které mám ráda, protože je to takový společný zážitek. Postupně mi začalo docházet, jak je to ovlivňuje. Mnohem víc, než když jim něco teoreticky vysvětlujete. To byl jeden důvod, proč jsem se do toho pustila. A druhá věc je, že pohádka je žánr, ve kterém máte velkou výtvarnou i spisovatelskou svobodu. A i když už Sedmero krkavců jednou zpracováno bylo, rozhodli jsme se udělat to trochu jinak," míní Alice.

Jaké podle ní nese zrovna pohádka Sedmero krkavců, kdy matka jednou větou promění své syny v krkavce a z ptačí podoby je musí zachránit jejich sestra, poučení? "Sedmero krkavců je o síle slova a o hledání pravdy. O tom, že pravda není tak důležitá, abychom si mohli říct, zda jsme ji měli, nebo jsme se zmýlili, ale abychom mohli pokračovat někam dál, abychom pochopili. Pochopili třeba kořeny zla nebo to, proč se kolem dějí věci právě tak, jak se dějí. První krok k tomu, aby dobro zvítězilo nad zlem, není odhodlat se k boji, ale právě pochopení," vysvětlila režisérka.

Zajímalo nás i to, na jaké pohádky se dívají její děti. "Důležitější než to, zda jde o věci animované, loutkové, kreslené anebo hrané, je to, o čem to je a i určitá síla výtvarného zpracování. Moje děti jsou velmi eklektické, nerozdělují na konkrétní žánry, ale na to, aby je to chytlo svojí podstatou. Naposledy se jim moc líbila pohádka Kniha života anebo Lego movie, čehož jsem se docela děsila a říkala si, co to může být za pohádku složenou z lega, a je přitom tak krásně napsaná, že i my dospělí jsme si to užili," prozradila s tím, že sama se raději na pohádku podívá ještě před dětmi, aby je ochránila od násilí jen na efekt. 

Saša Šeflová, Super.cz

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář